tisdag 27 oktober 2009

I like a lot


I all sin enkelhet är den här klänningen redan en favorit här hemma - både av mig och av dess unga ägarinna (min egen toktrotsiga, sjövilda, kramgoa treåring). Kvalitén (rätt tunn, mjuk velour), färgerna (rött och orange är alltid en favorit, och ihop med turkost blev det än roligare) och modellen gjorde helheten.

Mönster:
Eget, från första pennstrecket.

Material:
Velour från Jofotex.
Hilcomudd från, hmm, kommer inte ihåg. Köper Hilcotyger från flera.

Bäst just nu:
Att jag valde den här färgkombon. Jag stod och funderade på rött eller orange först, men valde sedan detta. Och det satte rejäl piff på slutresultatet.

Sämst just nu:
Att jag glömde att jag hade tänkt att modellen skulle ha sprund. Alltså gjorde jag ringningen lite för liten för att bara bandkanta. Och det kom jag inte på förrän det var försent. Så jag fick klippa bort mudden och göra lite smalare axelband och ringa ur. Klart jag kunde ha sprättat också, men det var hugget som stucket!
Sen hade jag lite hög diffmatning på Coverpron när jag sydde kantbandet. Gick på gamla anteckningar, men det skulle jag inte ha gjort. Nästa gång ska jag ta strax under 1, tror jag.

20 kommentarer:

Klockarbarn sa...

JAAAA
Jättefin. Smällkaramell

Pernilla sa...

Riktigt snygg, färgerna var super härliga ihop =)

Jes sa...

Helt fantastisk!!!
Så snyggt med turkost kantband till.
Ja Ibland äe man lite tanksprid :)

Ellilo sa...

Så snyggt det var med turkost kantband till!

KRUMELEJ sa...

Vilken jättefin klänning. Jag förstår att den går hem.

Bobo/Rumba de kransen sa...

Otroligt fin!

Ingrid sa...

snygg, snygg, snygg!!

MinaMirakel sa...

Det blev ju kanon med det turkosa kantbandet!

Bustråden sa...

Vad fin den blev, kul kombination!

Mimmi sa...

Mums! En riktig karamell!!!

Man får ställa ned diffen en hel del när man syr linnen tycker jag, då det har en tendens att dra ihop sig. Har ett jag sydde i somras till lillemannen som inte blev helt hundra och det sitter inte ens snyggt när han har det på sig. Särskilt svårt är det över axel där det är smalare tycker jag.

Syserine sa...

helt underbar!

Tilma sa...

Jättefin!!! Ibland kan jag sakna att ha en liten tjej att sy åt. Men små killkläder är oxå skoj såklart. =)

od Andulky sa...

Underbar!!

Cecilia sa...

Meeen vilken urtjusig, både modell och materialkombinationen. Vet du om den prickiga velouren finns i fler färgställningar hos Jofotex?

Unknown sa...

Hej.

Vi undrar om du skulle vara intresserad av att sälja dina handgjorda saker, eller om du har några secondhand saker du vill sälja, på hantverksmarknaden.com? Vi skickar med lite information nedan och hoppas att vi hör av dig snart. Webshoppen beräknas öppna den 1 november om allt går enligt planerna.

Hur fungerar det att sälja på Hantverksmarknaden.com?

När köparen har gjort en beställning skickas ett mail ut till säljaren med information om köparen. Ex. Maja ska sälja stickade tröjor, hon skickar in all information vi behöver om hennes tröjor. Hon vill lägga upp 5 tröjor i olika färger i vår webbshop och får betala 10/upplagd vara, alltså 50 kr. Vi lägger upp hennes tröjor på Webbshoppen. När köparen beställer en tröja skickar vi information om köparen till Maja.

Vem ansvarar för att köpet går igenom?

När Maja har fått köparens information tar hon själv kontakt med denne för att göra upp om köpet. Därmed är det köparen och säljaren som ansvarar för huruvida pengar förs över och varans kvalité. Om vi får information om att en säljare eller köpare har på något sätt inte uppfyllt sin del av köpet kommer vi att ta bort säljaren eller inte låta köparen handla hos oss något mera! Som säljare skriver man under ett kontrakt där man lovar att den information som står om varan på webbshoppen ska vara sann. Du som säljare bestämmer själv vilket betalningssätt som passar bäst vid försäljning.

Kostnader

Ni som vill sälja på hantverksmarknaden.com kontaktar oss på info@hantverksmarknaden.com. Ni får då ett formulär att fylla i med den information vi behöver av er. Vi tar ut en kostnad på 10/vara vi lägger upp som ska betalas i samband med registreringen av era varor. Vi tar ut denna kostnad för att täcka våra utgifter som webbhotell, domännamn, reklam osv. För 10/vara får din vara ligga uppe på hantverksmarknaden.com i 1 år. Om du inte fått sålt din vara inom ett år skickar vi ut ett mail och du kan då välja att ta bort din vara eller för endast 10 kr låta den vara kvar under ett år till. Om du har gjort en större produktion av en vara, (ex. stickade tröjor i likadant garn, samma färg med samma detaljer men i olika storlekar) betalar du endast 10 kr för 2, 20 kr för 4 etc.

Maila oss om du tycker att detta verkar intressant så kommer vi att skicka mer utförlig information till dig.

Varma hälsningar

Hanna och Johanna

Hello sa...

Jättefin!

Åsa Tidqvist sa...

såå snygg! jättefin velour, jag vill också ha!!

Lucia sa...

Supersnygg måste jag säga. Underbara färger.!

mamma i nord sa...

Å rett og slett RÅHÆRLIG !!
so vi sier her oppe i nord norge

Gekko sa...

Jättefin!!! Och det blev verkligen en härlig kombo med den mudden till.