lördag 24 oktober 2009

Till födelsedagen

Här kommer an gammal obloggad favvis. Konstigt att jag missat att blogga om detta! Det är i alla fall en födelsedagspresent till yngsta kusinen: En kjol i finecord och en puffärmad tröja i mjukaste campantrikå. Båda mönstren kommer från Ottobre. Kommer inte ihåg i huvudet vilket nummer, men om någon vill veta kan ni maila mig så ska jag ta reda på det.

Tröjor i det tyget blir oslagbara. Såååå mjuka och sköna och håller färg och form hur länge som helst. De blir verkligen till plagg som kan gå i arv.

Mönster:
Ottobre.

Material:
Lila/Syrenfärgad campantrikå från Nea Nobelle
Blommig finecordmanchester från Tygpyssling

Bäst just nu:
Oj, jag är ju alldeles nerkärad i de här tygerna. Jag som inte är så förtjust i varken rosa eller lila egentligen. Men här har färgerna exakt rätt nyans och passar så fint med varandra att jag bara måste falla pladask. Och jag hade sån galen tur att jag fick tag i sista biten hos Tygpyssling.

Sämst just nu:
Jag sydde en tröja i våras till äldsta dottern i campantrikån. Men den har kommit bort under sommaren. Jättetråkigt. Jag tror att jag har tyg kvar till en ny, men det är så himla tråkigt att sy en exakt likadan tröja till. Jag menar, huvudet är ju ändå fullt av idéer och saker som man inte hinner sy.

9 kommentarer:

Kaja sa...

Kanonfint! Gillade modellen på kjolen. Köpte babycord till dottern häromdagen så nu letar jag modeller.

Har också fler idéer i huvudet än jag lyckas producera...

Dittenodatten sa...

Verkligen fint! Gillar verkligen färgerna.

Bravo sa...

Nydelige plagg!!

KRUMELEJ sa...

Jättefina plagg. Jag blev riktigt förtjust i modellen på T-shirten. Om du skulle dra dig till minnes vilken Ottobre den kom ifrån så tar jag glatt emot detta :) Ha en fortsatt trevlig helg.

Thea sa...

Nummer 3/2008 var det tröjan fanns i!
//Thea

od Andulky sa...

Superfint!

od Andulky sa...

Åh, måste nog skaffa det mönstret, håller med Krumelej!!!

MinaMirakel sa...

Jättefina plagg!/Åsa

Jes sa...

Superfint, kan tro att den nya ägarinnan blev nöjd.