torsdag 15 oktober 2009

Kokalalklänning och uggletröja

Dags för ny klänning till lilltjejen. Den förra är urvuxen eftersom stora damen närmar sig sin treårsdag så sakterliga. Jag gillade den gamla starkt, så jag funderade länge på om det skulle bli en likadan. Det slutade i alla fall med att jag valde att variera mig lite - röd klänning med brun stjärna den här gången. Och till det en härlig uggletröja i den nya bomull/lycrakvalitén (klockren till lite tightare tröjor som denna).

Mönster:
Klänningen: Eget
Tröjan: Ottobre creative 301

Material:
Hilcovelour nånstans ifrån.
Uggletyg i ekologisk bomull/lycra från Jofotex (finns med lila och bruna ugglor också).
Kantband till byxorna är av mudd från Stoff och Stil.
Halslinningen är kantat med helvitt bomull/lycratyg från Jofotex.

Bäst just nu:
Roligt nog fick klänningen uppmärksamhet och positiva kommentarer redan första dagen den var på. Så fort vi kom innanför dörrarna på öppnis vad det en mamma som kommenterade den fina klänningen. Tänk så dubbelt roligt det är att sy: Dels är man så omåttligt stolt över sina fina ungar och sen får man dessutom klä dem i något man gjort och är lite småstolt över. :-)

Sämst just nu:
Att den där lilla tjejen som jag är så omåttligt stolt över just har kommit in i ett riktigt skov av treårstrots. Det mesta av energin går åt till att hantera det så det blir inte mycket ork kvar till att sy (co hgöra allt det där andra som man måste göra...)

18 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Jag förstår att du fick många kommentarer på öppnis, för klänningen är jättesöt.

SiriR sa...

Så fin hun ble i sine nye klær! Lekre som alltid:)

MinaMirakel sa...

Klänningen är urtjusig, har fyra ungar här hemma.
Vi har en med 9-års trots, en med 7-års trots, 4 år, 2år..........
Bara trots och mer innelek i kombo tär på krafterna, men visst är dom härliga/Åsa

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättefin klänning. Kul att den blir så uppskattad. Åh, jag bara måste köpa mönstret till tröjan. Har letat i alla ottobre tidningar som kommit men oftast finns inte den modellen på tröja förrän i lite större storlekar...vill ju ha från storlek 92...

Gekko sa...

Åh, vilket härligt sett! Jättefin klänning och underbar tröja! Tänk att jag inte hann skaffa tyget innan flytten! Det får kanske bli så småningom ändå men först måste jag få plats till alla tyger här...

All uppmärksamhet är så välförtjänad! Och jag kan tänka mig att din lilla trotsunge är väldans glad över klänningen, eller är det mest kjoler som gäller?

Kram!

Wcollection sa...

jättemysig klänning! å uggletyget är en favorit här med! som tur är har ja en liten plutt på 9mån som än inte trotsar han har dock envishet så d räcker å bli över...kan inte förstå va d kommer ifrån;)

Hello sa...

De är ju jättefina båda två! Måste kanske ha lite uggletyg med lycra också. Eller om jag ska göra av med interlocken först...?

Vår lilla Loppa har idag varit tre år i en månad. Suck. Tur att man har de otroligt roliga och charmiga ögonblicken att leva på när blicken är svart och ilskan och frustrationen sprutar ur varenda por den lilla ungen har...!

Doris_Assar sa...

Superfin!!!

JuMel sa...

Klänningen är super fin! Tröjan oxå så klart:)

Lallis/Helene sa...

Jättefint! Både tröjan och klänningen!

Malin sa...

Superfin kombination. Älskar uggletyget.
Länkade till dig eftersom jag kopierat dina retrobrallor.
Hoppas det är ok

Thea sa...

Länka på!

Wcollection sa...

hur länkar man? ovetande:)

Benglan sa...

Härligt kit!
Har länkat till din blogg. Hoppas det är ok!

~Maria~ sa...

Jättesöt klänning!!

::Moia sa...

Supersøt og tøff kjole og genser, deilig med slike gode plagg:)

Hannelt sa...

For et herlig sett :)

Anonym sa...

W collection: Man länkar från sin blogg. Det finns förvalda listor man kan lägga upp på bloggen där man kan skriva in de adresser man vill länka till.
//Thea