måndag 19 oktober 2009

Matchande muddisar...

Bodiesarna jag bloggat om för ett tag sen har nästan gått åt! Jag fick avsättning för mitt syryck. :-) Inte nog med det - det behövdes matchande muddisar till. I alla fall till två av dem (de turkosrosa som passar med mussebodyn och de turkossvarta som passar med husvagnsbodyn). Det tredje paret var en tankevurpa som nog blir en bra present.

Mönster:"Eget" som jag har anpassat ihop efter ett par olika och gjort egna justeringar i.

Material:
Diverse olika velourtyger. Mudd från Stoff och Stil.

Bäst just nu:
Jätteroligt att få kombinera ihop olika färger och matcha bodiesarna. Och väldigt roligt att min kära svägerska verkar tycka så mycket om mina grejer att flera av hennes vänner får dem i present. Det värmer!

Sämst just nu:
Att jag upptäckte att en nål hade gått av och gjort fula hål i tyget när jag sytt klart ett par av byxorna. Tur att jag såg och kunde fixa (korta av mudden en cm). Hade varit hemskt att lämna iväg ett par trasiga byxor.

5 kommentarer:

Karin sa...

Underbart fint som vanligt! Hörde att min kompis Bea har fått köpt efterlängtat kanintyg av dig. Vad snäll du är! :) Hon blev jätteglad!

Thea sa...

Ja, men det vär väl jätteroligt att hon kunde få tag på en snutt! Jag hade ju ändå rätt många meter på hyllan och rätt tunga kassar med mig hem från syfestivalen. Så det var tjänster och gentjänster, haha!

od Andulky sa...

Så många fina byxor!!!

MinaMirakel sa...

Så söta på rad!/Åsa

Jes sa...

Härliga byxor i härliga färger :)