tisdag 13 oktober 2009

Traktorbody

Ta-da! En body i mitt rätt så nyanlända tyg från Spoonflower.

När jag först gjorde tryck av traktorerna gjorde jag det ju själv. Kul, häftigt och väldigt bra resultat. Men rätt så tidskrävande. Så när Spoonflower började trycka på ekologisk interlock kunde jag bara inte låta bli att köpa på mig lite. Och detta är alltså första alstret. Visst är den gullig?! Den har redan flyttat hemifrån via min svägerska, för att så småningom landa hos en liten tjej.

Mönster:
Samma som till dessa och denna.

Material:
Egendesignat, från Spoonflower (läs mer om det i det här inlägget). Brun interlock från Hilco till kantning.

Bäst just nu:
Jag tycker så mycket om mitt lilla traktortyg! Extra kul att pappa har ritat traktorn. Och att det finns tyg kvar så det räcker till en klänning när yngsta dottern vuxit ur sin. Och mer därtill!

Sämst just nu:
Jag har inte tvättat tyget mer än en gång så jag vet faktiskt inte hur det blir efter ett par tvättar. Håller tummarna för att det förblir lika snyggt som det är nu!

19 kommentarer:

Heimlaga sa...

Mm,sött o tufft!

Strömming sa...

Underbar!

Har en testswatch från Spoonflower och kvaliteten på tyget känns verkligen härlig så jag kan tänka mig att den verkligen är gosig att ha på sig!

Y sa...

ljuvlig! traktor var lillasysters första ord. Klart tjejer ska ha traktorer!
tycker Y, som hoppas att du låter trycka upp många meter av det där... kolla bara hur poppis det rosa helikoptertyget var på tradera. Killar gillar rosa och tjejer gillar motorer och föräldrar gillar unisex som kommer av fordon på rosa.

Ewa sa...

Najsich! Jag gillar kombon traktor+rosa!

Lallis/Helene sa...

Underbar! Vilket härligt tyg!

::Moia sa...

Super fin, herlig med egendesignet stoff, kunne også tenke meg å prøve ut egne mønster på stoff:) Ha en fortsatt fin kveld!

Doris_Assar sa...

Härligt!!! Man blir verkligen sugen på att beställa ngt...

kaoz sa...

Så herlig!! Både søt og tøff på en gang =D

Gunnhild sa...

så fint!!
må være bra stolt over å se sittt eget bilde trykt på stoff..heftig!

Retro Elephant sa...

Jag är väldigt svag för ditt fina traktortyg! Bodyn är givetvis klockren!

//Lina

Gulligan sa...

tuff och söt på smma gång!!!

Tanjis sa...

Gillar verkligen den!
Tänk så kul att ha ett så tufft och egendesignat tyg att sy med!
Måste kännas superkul.

Jag gillar verkligen att det är så tufft men samtidigt lite tjejigt.

Kaja sa...

Härligt!

SiriR sa...

Wow, så stilig med eget trykk!
Superfin body i herlig stoff:)

Anki på sytt/vurm sa...

åh skapar verkligen vill ha begär och jag vill oxå göra :)

Monica sa...

SÅ tøft men likevell SÅ søtt!! :)

Jeg har foresten en utfordring i bloggen min om du vil bli med. :)

GOBLIgobli sa...

Ååh jag vill också! Din kombo är så klockren, rosa och "killigt" om man nu kan kalla det så. Du får sikta in dig på några rullar att sälja. ;-)

MinaMirakel sa...

Cool....../Åsa

Åsa Tidqvist sa...

jättefin body! så himla coolt tyg!