torsdag 8 oktober 2009

Spindelmannen är tillbaka!

Ännu en liten spindelmannenfascinerad tjej ska få en klänning. Roligt nog var det en omtänksam gudmor som hade googlat på "spindelmannenklänning". Och så hamnade hon på min blogg och skickade ett mail. Hennes snart fyraåriga guddotter tycker nämligen väldigt mycket om just spindelmannen. Och på den vägen är det!

Mönster:
Eget, samma som traktorklänningen, fast utan vingar och våder och med lite justerad hals (=inte så urringad).

Material:
Spindelmannentyg från Jofotex.

Bäst just nu:
Jag bli alltid lite varm om hjärtat när någon vill ha en sån här klänning till sin lilla tjej. Jag tycker på något vis att det så tydligt visar att barn är just barn och tycker om det de fascineras av. Och det är en del av glädjen att kunna sy - att tillgodose behov som man inte skulle ha möjlighet att göra annars.

Sämst just nu:
Kan faktiskt inte komma på något!

7 kommentarer:

Strömming sa...

Superfin! Vilken rolig beställning att få sy! :D

Minna sa...

Tusen tack för hjälpen! Jag tror att min guddotter Mira kommer att bli överlycklig. Jag mejlar sen och berättar. //Minna

SiriR sa...

Det blir nok en kul jente i denne tøffe kjolen:)

Anonym sa...

Det var en riktigt cool liten klänning. Har sonen bredvid som också gillar den...

Astrid Hemsydd sa...

Morsom kombinasjon med spiderman og kjole! Tøff og søt på en gang.

Jes sa...

Lika fantastisk som vanligt :)
Jag älskar verkligen dina spindelmannen klänningar :)

Åsa Tidqvist sa...

Jag tycker också att det är extra kul när små tjejer vill ha sådana här snygga klänningar i ett, kanske inte alltför vanligt, klänningstyg! cool!