fredag 11 december 2009

Hjärttröja

Direkt från UFO-hyllan! I nästan ett år har den här tröjan legat och väntat på att få bli färdig. Så himla dumt att det blir så. Men nu har jag lovat mig själv att jag ska beta av lite UFO:n succesivt och med tröjan klar tycker jag faktiskt att den blev alldels för snygg för att ha legat ihopknölad i en blå IKEA-kasse så länge.

Vilket mönster jag har använt vet jag faktiskt inte, men det ser ut som ett Ottobre Creative. Storleken är i alla fall 98, så om jag ansträngde mig lite skulle jag ju kunnat ta reda på det.

Om man är nyfiken på hur jag gjorde applikationen och få lite tips om det, då kan man läsa här.
Och, just det, UFO för den som inte vet betyder "Unfinished Object". :-)

Mönster:
Minns inte, men gissar på Ottobre creative 301.

Material:
Hilcointerlock från Nea Nobelle (tunn och supermjuk och rätt lättsydd).
Hjärtat är en liten stuvbit från samma ställe.

Bäst just nu:
Jag är såååå nöjd med att ha avslutat ett gammalt projekt!

Sämst just nu:
Ja, högen är ju fortfarande så stor att det inte märks att jag sytt klart ett plagg. Eller två. Eller tre. Eller knappt ens fem...

14 kommentarer:

Botilda sa...

Vilken solig gladtröja! Jag undrar om man inte ska betrakta ufo-högen (eller hm... högarna) som en skatt. För när man väl avslutar något i den blir man så himla nöjd.

Vindling sa...

Helläckert! Jag gillade den skarpt. Tänk så mycket roligt man kan hitta i sin UFO-hög.

Husfrun på landet sa...

Vilken underbar tröja, kul att den blev färdig så vi fick se :) jättefina färger tillsammans!

Gekko sa...

Grattis då! Håller med Botilda, det är en egen känsla att slutföra ett ufo. Jättefin är den!

Strömming sa...

Jättehärlig tröja! :D Att avsluta-UFOn-känsla kan jag bara hålla med om, det är så skönt!

Unknown sa...

Bara så du vet tittar jag fortfarande in, trots att jag sa att jag inte gillar det eftersom jag blir så avundsjuk på hur duktig du är. Du syr fortfarande så snygga kläder att hälften hade varit nog! Det rycker i sytarmen, men det får vänta ytterligare lite (eller länge). Mer än avundsjuk blir jag inspirerad och glad över att det finns så duktiga och händiga människor.

Benglan sa...

Härlig färgkombo!

Hello sa...

Vilken tur att just denna fantastiska tröja blev uppgraderad!!

Maria sa...

Jättejättefin!

klockarbarn sa...

Tur att du gjorde klart den. Jättefin!

Riikka sa...

Söt! Thats how much I can write Sweden...=D. But it´s really nice!!

rockefår sa...

En flott fargekombinasjon på en søt trøje!

Helena sa...

Superfin!

SiriR sa...

Så fin! Og alltid godt med alle UFO prosjekter man får ferdig:)