söndag 13 december 2009

Lek med färger

Lite unisexa. Lite annorlunda. Lite roliga. Mycket färgglada! Det tycker jag om de här byxorna. De blev till en kväll när jag satt och sydde muddisar till öppna förskolan, dit jag tog med lite grejer till försäljning. Jag råkade lägga de här tygerna intill varandra och blev så sugen på att sy något av dem att det fick bli två par byxor. De fick dock följa med hem igen. Det var inte så mycket som gick åt alls, faktiskt. Många tittade, undrade nyfiket och tyckte om, men inte så många handlade. Inte så konstigt kanske, man brukar ju inte gå till öppnis för att handla kläder. :-) Men en liten förtjänst blev det och 10% av den gick till Rädda Barnen.

Men nu är alltså de här byxorna kvar här hemma och mina tjejer är sen länge borta från storlek 86, så om någon bloggläsare skulle vara sugen på en liten julklapp i storlek 86 får ni gärna skicka ett mail. Annars kanske de försvinner på ett litet homeparty senare i vår. Eller blir presenter.

Mönster:
Eget

Material:
Velour från Jofotex (stjärnor) och Michas Stoffecke(blå).
Mudd från Dollys Tyger.

Bäst just nu:
Den glada leken med färger!

Sämst just nu:
Att min att-göra-lista inför jul är hur lång som helst. Och det är ändå bara den ena att-göra-listan. Den med julpyssel, julmat och annat julfix är inte inkluderad. Men julklapparna är jag i alla fall i princip klar med. De som inte är mjuka vill säga...

7 kommentarer:

JuMel sa...

Härligt glad färg kombo!

jejja79 sa...

coola, men tyvärr ingen 86:a här hemma =)

od Andulky sa...

Superfina!

Anonym sa...

Jag tycker att byxorna var jättefina, men inga storlekar som passar här...

KRUMELEJ sa...

Åh, jag känner igen det där med långa "att-göra-listor" :). Byxorna är jättehärliga. Håller med om att det ofta är slumpen som spelar in vid "nya" färgkombinationer. För mig är det ofta när jag byter tråd i overlocken och knyter ihop två olika färger som idéerna föds.

SiriR sa...

Så stilige buksene ble! Gøy å blande stoffene på den måten:)

Monica sa...

Så deilige!! Desse blir man GLAD av!! :)