tisdag 26 oktober 2010

BB-kit djungel


Ett BB-kit till! Det fjärde på någon månad. Den här gången är det en "gammal" grundskolekompis som roligt nog väntar smått i samma veva som vi. Jag tyckte hon också kunde behöva ett litet BB-kit till sin lilla!

Jag funderade på om jag skulle välja rött eller turkost att matcha djungeltyget. Båda varianterna är lika fina, men eftersom de råkar veta att det är en liten tjej som ska komma valde jag ändå rött. Då kan det aldrig bli fel. När jag hade sytt body och hätta tyckte jag att det skulle vara fint att avvika lite i kantbandet till filten, så det fick bli limefärgat istället.

Mönster:
Body, filt och byxor: egna
Hätta: Ottobre 5/2006

Material:
Djungeltyg i interlock från JNYdesign
Hilcovelour och -interlock till kantband

Bäst just nu:
Det är så roligt med BB-kit! Dels att sy så pyttigt och dels att det blir så fint att matcha färgglada tyger med mjuk velour.

Sämst just nu:
Den eviga väntan... Vi vill träffa vårt lilla pyre nu!

19 kommentarer:

Nobelle sa...

Ser ju jättefint ut! Gillar djungeltyget med rött till. Snart kommer pyret ;)!

Wcollection sa...

Oh, helt underbart! Kan tänkas att jag härmar dig i färg komb....hoppas det är ok? När är det beräknat? Här är väntan till januari lång, särskilt när sammandragningarna redan satt igång...men den som väntar på nåt gott...Lycka till!

MemLin sa...

Helt underbart set :-)

JuMel sa...

Så fint! Nästan så jag blir lite bebis sjuk:)

Anonym sa...

W collection: Härma på! :-) Bara kul! Kan ju inte direkt säga att jag själv har varit unik i tyg- och färgval! :-)

Nedkomst beräknad till nästa vecka, men även här har den lille/lilla gjort sig påmind under rätt lång tid nu...

Kram Thea

TRI o MAR sa...

Så himla fint! Jag älska djungeltyget speciellt med rött till! jag har precis sytt upp all min velour och önskar jag hade mer!! Får passa på att önska dig lycka till! Mysigt!! Jag blir också lite bebis sjuk....

Ewa sa...

Guu va fint!

Lin sa...

Åh, vad fina!
Filten är underbar!

Benglan sa...

Mysigt set! Vad ska er lille/lilla ha på sig från BB? Måster vara svart att välja med så många fina tyger som finns just nu.... :)

Pyssellycka sa...

Underbart set! Rött passar verkligen bra till djungeltyget, men jag tycker att lime på filten gjorde det hela lite extra intressant. Snyggt!

Mia sa...

Jättesnyggt!! Och inspirerande.

Förstår att ni väntar på den lille/lilla. Lycka till!

od Andulky sa...

Underbart!!! Limefärgen var grymt fin till!!

Retro Elephant sa...

Jättefina!

//Lina

Smilla sa...

Underbart set, fint med rött till!
Hoppas du får använda dina egna bb-kit snart...

jenny sa...

superfint set! Tänkte passa på att fråga dig om du skär ut en remsa som räcker runt hela filten? Hur gör du då?
jenny

Anonym sa...

Den här remsan räcker faktiskt hela varvet runt, men i andra fall skarvar jag på samma sätt som när man skarvar en snedslå. Jg vet att en del skär runt på rundstickade trikåer, men jag har inte testat det ännu.
//Thea

jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mimmi sa...

Superfint! Djungel är fortfarande en favorit, nu har jag dock använt upp mina 5 meter som jag tidigare köpt. Tror det blir att köpa mer ;-)

Jes sa...

Superfint kit, va snyggt med lime kantband :)