tisdag 5 oktober 2010

Fluffväst

Förra våren sydde jag en fluffjacka till äldsta dottern. Den går under benämningen "fluffiga fleecen" här hemma och har nog aldrig varit använd. Däremot har den varit gosedjur under en lång period! :-)

Från första början var lillasyster avundsjuk på den mjuka, mysiga koftan/jackan storasyster fick. Jag lovade i något svagt ögonbilck att åstadkomma något av den lilla tygsnutten som blev över. Och nu är det klart: En fodrad väst med blixtlås och krage. Jättegosig!

Tror ni att den används då? Nä.

Mönster:
Oj, minns faktiskt inte. Gjorde det i våras och har för mig att jag kikade i nåt gammalt nummer av Ottobre som jag sen anpassade vidare ifrån.

Material:
Fuskpäls från Neanobelle, inköpt på Syfestivalen förra hösten.
Brun stretchjersey från Stoff och Stil till foder.

Bäst just nu:
Äntligen klar med det utlovade projektet! Dottern blev jätteglad. Men det återstår att se om den kommer till användning!

Sämst just nu:
Ja, det var ju lite pyssel både med den här västen och jackan, så om de ska klassas som gosedjur hade jag ju likaväl kunnat sy kuddar till tjejerna istället!

7 kommentarer:

Pyssellycka sa...

Ha ha känner igen det där... Min kille vill alltid ha kläder innan jag klippt ut, sen när plagget är klart säger han "Jag vill inte ha den"...

Men den var supermysig och fin, fluffvästen! Hoppas att den kommer till användning till slut!

Åsa Tidqvist sa...

så fin! JAG hade använt den varenda dag ;)

Benglan sa...

Åh, jag vill också göra fluffvästar! Min "saker-att-sy-virka-pyssla-lista" är meterlång. Herregud hur ska man hinna allt!

od Andulky sa...

Störtcool!! Hoppas den kommer till användning!!
Kram

AttenKattenNoa sa...

En sådan väst hade min stora tjej (11 år) älskat. Kanske ska jag våga prova :-) Och även om det blir ett gosedjur av den så är den ju fin :-)

Doris_Assar sa...

Åh.. igenkänningsfaktor!!! Varför kan man inte själv få bestämma vad de ska ha på sig längre?? :-D
Cool tycker jag!

Hiskon sa...

Har du sett min tävling?! Kika in!