onsdag 13 oktober 2010

Premiär för strass

Inte helt nysydd är den här tröjan, men den har liksom inte hamnat i bloggen tidigare. Mönstret är detsamma som till dessa, men den här gången sydde jag en enfärgad (i underbaraste campantrikå) och strök på tre strasstjärnor på bröstet. Det blev bra, tycker jag. Roligt, lätt och håller finfint i tvätten.

Mönster:
Eget, samma som till dessa.

Material:
Blå enfärgad Campantrikå från Michas Stoffecke. Den skönaste trikån alla kategorier, tycker jag!
Strassmotivet kommer även det från Michas Stoffecke, men jag har sett att de ha både på Stoff och Stil och Panduro.

Bäst just nu:
Roligt att ha testat något nytt. Dessutom är det ett kul sätt att sy kläder i blått och sen göra en "tjejig" touch på dem. I efterhand tänker jag att det hade varit snyggt att klippa isär stjärnorna och lägga dem på en rad istället för att ha dem samlade i en grupp.

Sämst just nu:
Att strassmotivet inte var helt gratis. Har för mig att det kostade ca 40 kr. Och ihop med Campantrikån för 195 kr/m blir det ingen billig tröja. Fast att man skulle tjäna en massa pengar på att sy själv hade man kanske insett för rätt länge sen nu. Däremot får man ju en härlig kvalitet och möjlighet till unika plagg och det är ju inte det sämsta.

7 kommentarer:

od Andulky sa...

Så snyggt! Bra tips, min dotter börjar gilla såna "tjejgrejer" nu, så då kan man lätt fixa till lite plagg man redan har också :-).
Hoppas du mår bra!
Kram

Benglan sa...

Snygg!
Håller med om att det knappast är "ekonomiskt" att sy, speciellt när man dessutom köper mer tyg än vad man gör av med :)

Åsa Tidqvist sa...

håller med, skulle man sparat pengar på att sy själv så hade man lagt ner för länge sen... den här blev ju jättfin, hyser hopp om att min prinsessgalning börjar gilla mina färger, blått o grönt, inom framtis =)

Camilla/Timote sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Camilla/Timote sa...

Jättefin

MinaMirakel sa...

Jättefin tröja, kul med strassen!/Åsa

Mimmi sa...

Enkelt och snyggt!