torsdag 20 december 2007

En dagisväska till!

Den dagisväska jag sydde för lite sen har väck stor uppmärksamhet på dagis. Gissar att den är rätt iögonfallande för små fyraåringar. Men det är faktiskt inte bara de små som nyfiket har undrat "vad det där är för något". Inte för att jeg vet om den uppskattats, men den har i alla fall fått folk att reagera! Nu senast var det min kära svägerska (å, det låter så vuxet med ordet "svägerska"!) som blev nyfiken. Genast lovade jag henne att sy en till åt henne. Den här gången fick det bli en innerficka också. Och det här exemplaret pryddes av en elefant och en apa och kantades med vit snedslå istället för gul. Attans att jag inte köpte mer av tyget när det fanns!

Maskinval:
Overlock med inställningen 4-4-4-3 samt diffmatning N.
Symaskin till kantbanden.

8 kommentarer:

Gekko sa...

Jättehärlig! Jag förstår verkligen att barnen uppmärksammar den! Jag sydde en igår men mitt tyg är ju inte alls lika busigt. Den kommer komma i bloggen så småningom när mottagaren fått den.

Thea sa...

Ja, de är faktiskt otroligt praktiska!

Cecilia sa...

Härlig väska och elefant!

Anonym sa...

Jättefin! Tyget påminner så om en lampa jag hade när jag var liten. Var har du hittat det?

Thea sa...

Tyget är ett loppisfynd, så det är inte otroligt att det är samma som din lampa, I-a! ;-)

SNUX sa...

oi, her har du jo laget masse saker siden jeg tok julsemester! Dette stoffet var veldig, veldig fint!

Jes sa...

Även denna väska blev superfin, gillar verkligen det tyget :)

Anonym sa...

Nää! eller jadg menar såklart jo! den var snygg. Måste nog också sy en dagis-väska. =)