måndag 10 december 2007

Kantad väska

Sådär ja, kantband på plats. Håller med om att det blev mycket bättre - tack alla som kom med smakråd!

Den här kantningen är det enda jag lyckats åstadkomma denna vecka, med undantag för lite hemlispyssel. Med bortrest make, ungar som inte sover på nätterna, sen sjuk make och fortfarande ungar som inte sover på nätterna fanns ingen ork.

När jag satt och kantade insåg jag att jag sytt fast botten på väskan åt fel håll! Handtaget blev mitt på långsidan istället för mitt på kortsidan! Jag förstår i och för sig varför jag sydde så; hade jag haft skarven mitt fram på väskan hade det ju blivit en halv apa eller ett halvt lejon. Och väskan funkar bra ändå (vi hann ju använda den flera dagar innan jag kom på det) - möjligen är det lite svårare att stoppa i grejer. Så tokigt det kan bli!

5 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Den blev jättefint med kantband. Bra beslut. Jag har också sytt på botten på fel håll på min väska. Det får bli rätt håll nästa gång istället.

Gekko sa...

Jag säger faktiskt exakt som Klockarbarn: jättefint med kantband och jag har också sytt på botten åt samma håll på min väska men jag har inte egentligen reflekterat över att det var fel. Måste gå in till Knåpmodern och kolla hur hon gjorde...

Gekko sa...

Nej, förlåt jag ändrar mig! Jag har inte lagt botten åt samma håll som dig men däremot sytt skarven på samma ställe. Jag blandade ihop där tror jag men tror att jag fått rätsida på det efter att ha kikat in hos Knåpmodern. Förlåt mitt spammande!

Tyrvi sa...

Åh vilken fin väska! Skulle vara kul att orka sy nått sånt till H. Fast det får bli en rygga i så fall för på hans dagis är de lite rabiata med vissa saker :-) Fattar inte varför när de är så bra med andra grejer *skakar på huvudet*

Thea sa...

Tyrvi, hittar du något mönster på rygga får du gärna hojta till!

Kan tillägga att det behövs en rygga på vårt dagis också, fast bara till utflykterna.