söndag 4 maj 2008

Kattväska

E:s storebror fick en spindelmannenväska så hastigt att jag inte ens hann blogga om den innan den var iväglämnad. Hans mamma ville gärna ha en till lillasyster också, men i ett annat tyg. Den var det dock inte så bråttom med; det viktiga var att den första hann bli klar till storebrors födelsedag. Eftersom det inte brådskade tyckte jag att det var roligt att anstränga mig lite för att hitta ett tyg som passade. E är nämligen, enligt sin mamma, väldigt förtjust i katter. En Jofotextripp senare hade jag hittat det (enligt mig) perfekta tyget för varje kattälskande liten unge. Avgör själva! :-) Tyget är av lapptygskvalitet, alltså väldigt tunt. Det kompenserade jag med att fodra med ett kraftigare naturvitt bomullstyg. Som kantband valde jag ett korallrött som mathcade de mellanbruna katterna. Hoppas den blir till glädje!

Mönster:
Beskrivning från Knåpmoderns blogg

Material:
Kattyg, kraftigt bomullstyg och kantband från Jofotex.

Bäst just nu:
Att jag hittade tyget! Jag ville så gärna hitta något med katter, men bar ajust därför är det ju inte säkert att man gör det.
Dessutom är det som alltid så himla trevligt att handla på Jofotex. I fredags fick jag hjälp, råd och en trevlig pratstund. Tack till den alltid lika trevliga personalen! :-)

Sämst just nu:
Hade jag önskat fritt hade det inte gjort något om tyget varit lite tjockare. Nu funakr det ju ändå eftersom fodret är kraftigare, men ändå...

3 kommentarer:

Vindling sa...

Jättefin! Och kommer säkerligen göra succé. Vet att mina två djurälskande ungar skulle blivit glada i alla fall. :)

Gryda sa...

Åh, så søt!

Jes sa...

För en kattälskare kan det ju inte bli bättre :)