lördag 10 maj 2008

Ny väska

Den här väskan är beställd av min svägerska för att bli present till hennes mamma. Det är väl roligt? Att hon tycker så mycket om väskorna att hon vill ge en till sin kära mamma?

Önskemålet var att den skulle vara lite romantisk och gå snarare i blått än orange och gult. Det blev lite av en utmaning för mig som annars är väldigt svag för varma färger. Men variation är ju roligt, så jag och yngsta dottern tog en tur till Sundbybergs Textilcentrum för att leta passande tyg. Valet föll på detta. Först hade jag tänkt ett blåare kantband, men när jag kom hem och tittade i min bandsamling (som numer är rätt omfattande, eftesrom jag passade på att beställa ett par hela rullar i några färger sista jag köpte från Stoff och stil. Klart prisvärt!) och tyckte nog att turkost gjorde sig ännu bättre. Hoppas även att den nya ägaren tycker det. För turkost är väl nästan blått??

Mönster:
Från Knåpmoderns blogg:

Material:
Tyg från Sundbybergs Textilcentrum
Foder i grövre bomull från Jofotex
Kantband från Stoff och stil

Bäst just nu:
Att min snälla, glada, trevliga svägerska ville ge en av mina väskor till sin älskade mamma!

Sämst just nu:
Att jag inte vet om det var nåt sån här hon tänkte sig. Men det går ju att göra en ny om denna skulle vara fel.

6 kommentarer:

TruckerElin sa...

Fin väska!
Jag undrar, de små banden (som det står Koka lal på).., vart köper man såna?

Bravo sa...

Kjempefin! Veldig fint med den fargen på kantbåndet til, synes jeg.

Thea sa...

Hej TruckerElin!
Roligt att du har hittat hit!
Banden har jag köpt på minanamnband.se

SNUX sa...

Å, for et fint stoff!!!

Unknown sa...

å de där väskorna är ju såå fina:)

Jes sa...

Fin väska, romantiskt tyg :)