söndag 25 maj 2008

Turkos/lila kaninklänning

Först ut bland mina nya kaninalster blev den här klänningen. Egentligen hade jag inte beställt något tyg i den här färgställningen (turkost med lila tryck), men Jenny skickade med en liten bit så jag fick se. Verkligen jättesnygga färger! Tyvärr passar ingen av mina tjejer i de här färgerna, så det får nog bli en liten present. För det kan ju knappast hindra en från att sy något i det underbara tyget!

Mönstret är detsamma som till uggleklänningen, men denna gång gjorde jag trekvartsärmar istället. Har märkt att de kortärmade används lite för sällan.

Material:
Kanintyg från JnyDesign, finns att köpa hos Nea Nobelle
Lila matchande interlock från E-slöjd

Bäst just nu:
Tyget! Färgkombinationen är helt underbar!

Sämst just nu:
Att mina tjejer passar bäst i varma färger och ser ut som spöken i kalla!

16 kommentarer:

LinSar sa...

Du är verkligen produktiv.Fint blir det du gör med.Kanin tunikan blev jätte fin.

Bravo sa...

nydelig tunika!

ÅsaJ sa...

Hej!
Jag är en nybörjare inom sömnad och tittar ofta in på din blogg för inspiration och tips! Dina kläder är verkligen fina!
Nu undrar jag vad du använder för tråd? Tacksam för råd!

MVH
Åsa

Sica sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg ;)

Thea sa...

Åsaj: Jag använder mest Dor Tak (köpt hos Bibbis textil, se länklistan, eller Jofotex). Men min Pfaff 4874 gillar inte alltid den, så jag får köpa på mig några rullar Mölnlycke Sure Lock eller Güterman också.

Sica: Tack snälla för utmaningen. Hoppas jag hinner, just nu har jag massor att sy, fixa och skriva om! Plus att jag vill hinna vara ute i solen också...

Strömming sa...

Jättefin tunika! Kanintyget är verkligen jättefint och skönt att sy i.

hea sa...

Fantastiska färger! Fin modell oxå!

OttoPippi sa...

Superschysst enkel klänningsmodell du har fått till tycker jag!!!

Väntar och längtar så efter mitt kanintyg som kommer i nästa vecka!!!

Agneta sa...

Men åh, helt underbar klänning ju! Jag har rätt mycket lila trikå från trikå-eva och hade tänkte försöka få till något liknande så småningom... =)

rino sa...

vilka härliga färger!
Synd att tjejerna inte kan ha den. Men å andra sidan har ni nog skåpen fulla av fina kläder...

Unknown sa...

snygg!fint med 3/4-ärm, blir lite tuffare;)

Hiskon sa...

hej hej!
Allt väl hoppas jag! Jag har utmanat dig på min blogg!!

elska sa...

wow vad snygg

ÅsaJ sa...

Tack för svaret! Ska nog prova Bibbis.

malin sa...

Vilken snygg färgkombo! Jag som inte ens gillar lila i vanliga fall! Och modellen var superfin!

Jes sa...

Så fin den blev!!! Har inte bestämt mig för om jag gillar färgkombinationen på det kanintyget ännu men på din klänning passade ju tyget super :)